Έψιλον όπως Έλντα, Έψιλον όπως Επιθεώρηση!

Κάπου εκεί στους πρώτους μήνες του ’17, το ελληνικό θέατρο βίωσε μια τεράστια απώλεια. Ο Στάθης Ψάλτης ”έφυγε” από τη ζωή και άφησε την επιθεώρηση ορφανή. 

Ξεκινάω έτσι γιατί τότε μου γεννήθηκε μια σκέψη στο μυαλό. Ότι όταν εγώ μάθαινα τι σημαίνει επιθεώρηση υπήρχε ακόμα εν ενεργεία μια ιερή τριάδα. Μουστάκας – Πανοπούλου – Ψάλτης. Τρεις θεατρικές οντότητες που η επιθεώρηση κυλούσε στις φλέβες του και κρατούσαν ζωντανό ένα είδος που είχε περάσει πολλά. Τώρα οι σύγχρονοι πατέρες της επιθεώρησης δεν υπάρχουν πια. Απέμεινε μόνη της η Έλντα Πανοπούλου να κρατά την φλόγα αναμμένη, ζεστή και δυνατή.

Η Κυρία Έλντα επέστρεψε στο θεατρικό σανίδι με μια μουσική παράσταση όπως την περιγράφει αλλά που εννοείται ότι ξανά γυρνά στις ρίζες της επιθεώρησης. Με τον απλό τίτλο << ΤΟ SHOW>>.

25398501_308666346304765_9092454693782255341_o

Ένας τίτλος που χαρακτηρίζει όλα όσα υπάρχουν σε αυτή την επιθεώρηση με αρχηγό, την Κυρία Έλντα. Τα κείμενα είναι του Γ. Γαλίτη ενώ η μουσική του Γ. Αλκαίου σε στίχους Ε. Ζευγαρα. Αυθεντικά τραγούδια και όχι σουξέ της μιας σεζόν που συνήθως ακούς να ανακυκλώνουν σε επιθεώρησεις υμνώντας τα αρκουδοτράγουδα.

Γιατί για τους νεότερους ή τους μεγαλύτερους που δεν γνωρίζουν, η επιθεώρηση γεννούσε τα άσματα που χαρακτήριζαν μια εποχή και όχι το αντίθετο. Θα μείνεις έκπληκτος πόσα τραγούδια που σιγοτραγουδάς γεννήθηκαν στην σκηνή που φιλοξενούσε μια επιθεώρηση.

Κι όταν σβήσουν τα φώτα τι μένει

Και σκοτάδι γεννά η σιωπή

Μια στιγμή γερασμένη, έρχεται παθιασμένη

Και στα χείλη σου δίνει φιλί

Με αυτούς τους στίχους και με μια διαφορετική έναρξη ξεκινά το…SHOW. Η παράσταση έχει μια θεματική και αυτή είναι το σήμερα. Όχι νούμερα για ομοφυλόφιλους, ούτε ξεκάθαρα για τηλεοπτικά πρόσωπα. Επιθεωρησιακά νούμερα που γεννιούνται μέσα από την καθημερινοτητα μας και που όσο και να θέλαμε να είναι εξωπραγματικά, δυστυχώς αγγίζουν την ελληνική – έξω από αυτό το κόσμο – πραγματικότητα.

Η << Κατερίνα 2005-’18-’15 >> αποτελεί ένα από τα διαμάντια της παράστασης. Η Κυρία Έλντα αγγίζει τον μύθο της περίφημης σκηνής της Άλικης ( από την Μοντέρνα Σταχτοπούτα ) με τον θρυλικό κυρ-Στέφανο και δίνει άλλη διάσταση στην σάτιρα. Για κάποιους αρκετά κολλημένους με την επιθεώρηση ίσως δουν σε αυτό το νούμερο με το τηλέφωνο έναν φόρο τιμής σε ένα άλλο θρυλικό νούμερο της επιθεώρησης με την Ρένα Βλαχόπουλου επί σκηνής.

Το Έκτακτο Δελτίο υπενθυμίζει όσο πιο καλά γίνεται, την τρέλα που επικρατεί στην ενημέρωση και στην αδιαφορία για την ανάδειξη της πραγματικής είδησης. Ενώ οι Ζητιάνοι και Βαθύπτωχες Β.Π. ανταποκρίνονται με ειλικρίνεια σε μια πλασματική ζωή που κάποιοι θεωρούσαν δεδομένη.

Οι Καλόγριες υποδεικνύουν πως θα είναι η πίστη σε λίγα χρόνια – ήδη το ζούμε – όχι μόνο στα της θρησκείας αλλά και στην λατρεία των social media ενώ το gospel κομμάτι ταιριάζει γάντι στην φρενίτιδα των like και όλοι θα αναφωνήσουμε: ” Χίλια λαικ, χίλια λαικ, δάκρυσε η φώτο του profile”.

FB_IMG_1510338068038

Όσοι έχετε ταλαιπωρηθεί αρκετά από το δημόσιο και την εξαντλητική γραφειοκρατία, τότε το νούμερο Για Λόγους Ευθιξίας θα σας αποκαλύψει γιατί δεν γίνονται πράγματα στις δημόσιες υπηρεσίες. 

Το ορόσημο της παράστασης είναι ένα νούμερο. Μια ερμηνευτική παρακαταθήκη της Πανοπούλου μέσα από τον ρόλο της Λ. Ανεργοπούλου. Η οποία κερδίζει έναν διαγωνισμό και με επί την ευκαιρία του βήματος που της δίνεται θέλει να πει κάποια ευχαριστώ.

Όχι, δεν είναι αυτό που νομίζετε. Πρέπει απλά να το δείτε. Εαν σε ολόκληρη την θεατρική Αθήνα υπάρχει κάτι που πρέπει να δεις, πρόσθεσε σίγουρα και αυτό. Η Κυρία Έλντα προσθέτει ένα κομμάτι που σε άλλους καιρούς – πιο νορμάλ – θα έμενε χαραγμένο στην επιθεώρηση. Αλλά έτσι και αλλιώς θα μείνει γιατί πραγματικά είναι όλα τα λεφτά. Το μόνο που θα πω είναι ότι μετά από αυτό θα καταλάβεις σαν θεατής εάν αυτή η γυναίκα που σε κάνει δεκαετιες να γελάς, πόσο εύκολο της είναι να σε κάνει να κλάψεις.

23275761_1249211785224937_5013145071558344967_o

Γιατί η κωμωδία είναι δύσκολη, ειδικά η επιθεώρηση. Ακροβατεί μεταξύ αστείου και σοβαρού γιατί πίσω από ένα χαμόγελο υπάρχει πάντα μια θλίψη και ένα δάκρυ πάντα ζητάει την συντροφιά ενός γέλιου. Μπορεί η νεότερη γενιά και η αμέσως προηγούμενη να έχει μάθει την επιθεώρηση μέσα από εκφραστές ενός ομοφοβικού, ρατσιστικού, μισογύνικου παραληρήματος και εύκολων σκετς που ξυπνούν όχι τα καλύτερα αισθήματα του ανθρώπου αλλά αναδεικνύουν την έλλειψη παιδείας όμως ποτέ δεν ήταν κάτι τέτοιο.

Η επιθεώρηση υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει για να ταρακουνά, αφυπνίζει και για να κάνει τον θεατή να σκέφτεται την λύση ή την απόφαση για τα της ζωής του και όχι να τον παρακινεί να αντιμετωπιζει τους άλλους ως ένα ανέκδοτο. Η γνήσια επιθεώρηση πρέπει να σε διασκεδάζει αλλά και να σε προβληματιζει. Τα κείμενα της πρέπει να είναι επίκαιρα και όχι κονσέρβες βασισμένες σε τηλεοπτικά γεγονότα που ξεχνιούνται στο επόμενη ανανέωση της σελίδας του facebook. Η επιθεώρηση πρέπει να σε ξεβολεύει. Να είναι αυτή η καρφίτσα στον….και αυτό το έχουμε ξεχάσει. Αλλά η Κυρία Έλντα όχι. Δόξα το Θεό για αυτό!

Γιατί η Κυρία Έλντα είναι αυτό το αστείρευτο ταλέντο που ξέρεις άμα τι εμφανίσει ότι θα νιώσεις οικεία και θα χαμογελάσεις ασυναίσθητα. Γιατί ξέρει τι θα πει και πως θα το πεις χωρίς να σε κάνει να νιώσεις αμήχανα, ειδικά στις πιο προσωπικές ατάκες με το κοινό. Γιατί ήρθε ο καιρός να την γνωρίσεις και εσύ που δεν έζησες την δεκαετία του ’90 και της πρωτοκαθεδρίας της στο ιστορικό Δελφινάριο. Γιατί απλά πρέπει.

Μαζί της μόνο νέα παιδιά που είτε έχουν κάνει κάποιες παραστάσεις αλλά σίγουρα δεν έχουν προλάβει να κάνουν όνομα, που είναι το μόνο σίγουρο ότι θα κάνουν. Με πρώτη και καλύτερη την Κατερίνα Παπασιδέρη, που κάποιος μπορεί να διακρίνει σε αυτήν την στόφα μιας μεγάλης κωμικού ( εάν θες επαληθεύσει τρέξε στην παράσταση ”Πρόταση Γάμου” στο θέατρο Αλκμήνη). Από κοντά έρχονται οι: Άννα Βασιλείου, Αναστασία Μαυροπούλου, Άγγελος Δεληκάρης, Λουίζα Πυριόχου Guy και Κωνσταντίνος Τσερκάκης. Δώστε προσοχή στον Τάσο Τσώνη, ειδικά στο νούμερο Για Λόγους Ευθιξίας, θα καταλάβατε!

Το μόνο σίγουρο ότι θα περάσεις καλά. Το ακριβώς αντίθετο δηλαδή από τους στίχους ενός τραγουδιού της παράστασης!

Ευχαριστώ ευχαριστώ

Φταίει το ψέμα σας που κλείνω

Την κουρτίνα

Ευχαριστώ ευχαριστώ

Κι εγώ θα μένω πάντα εδώ

Πρώτη του μήνα

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s