Άργησε πολύ. Για κάποιους πάρα πολύ. Ηρέμησαν λίγο με το live album που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του ’18 αλλά οι θαυμαστές της ήθελαν νέο υλικό. Η θεά εισάκουσε – έστω και αργοπορημένα – αυτούς που την ”προσκυνούν” όπου και εάν εμφανίζεται και έχουμε νέο cd. 

Το album ‘Ηλιοτρόπια’ κυκλοφορεί σε όλες τις μουσικές πλατφόρμες και φυσικά στο youtube. Η Άννα Βίσση με 40+ καριέρα φτάνει αισίως στο 25ο προσωπικό της album. Δεκαπέντε νέα τραγούδια, μια συνεργασία με την Γιώτα Γιάννα και το αποτέλεσμα μιας δουλειάς που διήρκησε τέσσερα χρόνια και περιλαμβάνει τραγούδια σε διάφορους ρυθμούς και στυλ, με διαφορετικά ηχοχρώματα, ευφυείς ενορχηστρώσεις και εμπνευσμένους στίχους, τα οποία η Άννα Βίσση ερμηνεύει με το μοναδικό της πάθος και χωρίς φωνητική φειδώ, είναι πλέον στα χέρια μας.

61876909_2290445001046909_8253521344281444352_o

Η μυθική αννα…βολή της Βίσση τελειώνει σήμερα με ένα project που είχε ανακοινώσει ότι θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2018. Σε αυτό το δισκογραφικό βήμα δεν βρήκαν χώρο τραγούδια όπως το ‘Instagram’ ( ευτυχώς ) αλλά ούτε και τα ‘Καλοκαιρινά Φιλιά’ του 2016.

Όπως έχω ξαναπεί από εδώ, κάθε νέο cd είναι η μουσική πρόταση του κάθε καλλιτέχνη για την συγκεκριμένη εποχή. Άλλωστε η δισκογραφία ενός τραγουδιστή είναι κυρίως για τους θαυμαστές που τον ακολουθούν όπως και να έχει και όχι σε εκείνους που ψάχνουν το εύκολο σουξέ κάθε φορά και δεν έχουν ιδέα τι τραγούδια περιλαμβάνει ένα cd εάν δεν το ακούσουν στο ραδιόφωνο.

Στα ‘Ηλιοτρόπια’ η Βίσση κεφαλαιοποιεί την σχέση που έχει αναπτύξει με την μπάντα της τόσο από το προηγούμενο δίσκο όσο και από το δέσιμο τους από τις εμφανίσεις στο Hotel Ερμού. Άλλωστε η Βίσση έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις της από το cd του 2015 όσο αφορά τον ήχο των τραγουδιών της και το ταίριασμα που θέλει να έχει πλέον με την φωνή της. Πιο απλή, με διάθεση να αυτοσχεδιάζει και ξεκάθαρα σε πολύ καλή καλλιτεχνική στιγμή, δίνει ένα cd που γεφυρώνει τις δισκογραφικές αστοχίες από το υπέροχο ‘Απαγορευμένο’ του 2009 και μετά. Πειραματίζεται, αλλάζει τον ήχο της, κρατάει σταθερά την ερμηνεία και το πάθος της και μας δίνει έναν από τους καλύτερους της δίσκους τα τελευταία χρόνια.

Όμως ας το πάμε από την πιο ατυχή στιγμή του δίσκου έως την καλύτερη. Έτοιμοι? Για να δούμε:

15. Έχω εκφραστεί αρνητικά για αυτό το τραγούδι από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε στο Hotel Ερμού την σεζόν 2017-18. Το ‘Τα Λεφτά’ φλερτάρει με το λαϊκό στιλ αλλά δεν είναι ακριβώς αυτό. Ένας υπέρ αυτού του τραγουδιού θα έλεγε ότι είναι ένα σατιρικό τραγούδι για τον κόσμο μας σήμερα ενώ κάποιος ενάντια στο τραγούδι – εγώ – θα πει ότι θα μπορούσε να σχολιάσει την φιλαργυρία του σημερινού ανθρώπου κάπως καλύτερα. Σίγουρα κολλάς με τον ρυθμό και με την συναυλιακού χαρακτήρα συμβολή των φωνητικών. Ίσως να ήταν εύκολα στο tracklist του δίσκου ‘ΡΕ’. Για κάποιους σίγουρα η ένοχη απόλαυση του δίσκου.

14. Η ‘Μαύρη Βροχή’ είναι ότι πιο κοντά σε rhytm blues δείγμα που έχει ο δίσκος. Μια αισθαντική Βίσση που αφήνει χώρο να ακουστεί πιο πολύ ο ρυθμός της μπάντας που κατά πως φαίνεται η Άννα Βίσση μετά από τέσσερα χρόνια στο Hotel Ερμού έχει δώσει όσο ποτέ άλλοτε. Ένα ιδιόμορφο κομμάτι που δεν είναι για όλους και που συνηθίζει η τραγουδιστρια πάντα στα προτελευταία track των δίσκων της ( βλ. ‘Μωβ’ ).

13. Το συγκεκριμένο τραγούδι θα μπορούσε να ήταν ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα cd ‘Nylon’ και ‘Αγάπη Είναι Εσύ’. Η ‘Μοναξιά’ προσφέρει τα περίφημα γυρίσματα/λυγμούς της Βίσση, που η ίδια ακροβατεί κάθε φορά σε τεντωμένο σχοινί ερμηνευτικά για να τα παραδώσει όσο πιο άρτια γίνεται. Κάθε φορά το πετυχαίνει αλλά αυτός που την ακούει ένα άγχος το νιώθει.

12. Θα μπορούσε η Βίσση να ήταν μια Dolly Parton? Η ίδια με το τραγούδι ‘Πες μου Ναι’ απαντάει ‘Ναι’. Η πιο country πινελιά του δίσκου είναι ένα feelgood single που θα μπορούσε να έρχεται από τις πρώτες μέρες του δίδυμου Καρβέλα/Βίσση, κάπου εκεί στα 80’s, όπου ο σύνθετης έδινε τραγούδια στην Άννα που είναι ο κορμός του προγράμματος της τα τελευταία χρόνια όπως το ‘Στην Κυψέλη’ κ.α.

11. Εδώ θα βρούμε την dance εκδοχή της πιο αισθαντικής μπαλάντας που έχει κυκλοφορήσει η Βίσση τα τελευταία χρόνια. Κάποιος που ξέρει καλά την δισκογραφία θα ήταν σίγουρος ότι ένα κομμάτι σαν το ‘Μέσα Μου’ με τέτοιο ρεφρέν θα έβρισκε τον δρόμο για την πιο ρυθμική του εκδοχή. Κάποιοι θα ακούσουν το επαναληπτικό groove ήχο του ‘Για σένα θα πεθάνω’ σε αυτή την μορφή και δεν θα κάνουν λάθος. Απαραίτητο single για τον δίσκο.

10. Καιρός για την prom μπαλάντα του δίσκου, από εκείνες που ο Καρβέλας μας χαρίζει δεκαετιες τώρα. Το όνομα αυτής ‘Δηλαδή’. Από τα ντουέτα του με την Βίσση ως το single κατά καιρούς της ίδιας, ο Καρβέλας είναι μαέστρος σε αυτό το είδος μπαλάντας. Σε κάποια άλλη εποχή, θα βάζαμε την κασέτα, το ακουστικό κοντά στο ηχείο και αφιέρωση μέχρι να χαλάσει η ταινία. Κοινά στοιχεία με το ‘Αφού’ που δεν βρήκε την θέση του σε αυτό το δίσκο υπάρχουν πάντως.

09. Στην συνταγή που έκανε επιτυχία το ‘Ξανά Μανά’, έρχεται η ‘Συντέλεια του Κόσμου’. Ανορθόδοξοι στίχοι που προκαλούν αμέσως εικόνες αλλά ο ερεθιστικός latin ρυθμός δεν σε αφήνει σε ησυχία. Ένα από τα original κολλήματα του δίσκου.

08. Το ‘Θα θελα κάποιος να μ’ ερωτευτεί’ είναι η επίτομη του καρβελικού τραγουδιού. Η πιο underground μελαγχολική μπαλάντα του δίσκου που κάποιος θα μπορούσε να ακούσει σε υπόγειο club του Λονδίνου. Στο ίδιο μήκος κύματος με τραγούδια όπως το ‘Μαύρο σε Μαύρο’ κ.α.

07. Το πρώτο single που ακούσαμε από τον δίσκο ήταν το ‘Μέσα Μου’. Η φωνή της Βίσση και μια ακουστική κιθάρα ήταν ικανά για να ερωτευθούμε ξανά μανά αυτή την φωνή. Δεν περιγράφω άλλο, η ερμηνεία τα λέει όλα.

06. Προσωπικό μου αγαπημένο είναι το ‘Ελεύθερη Πτώση’. Ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό κομμάτι του δίσκου στην 60’s αισθητική του  εξωφύλλου. Με αέρα από μπάντα της Καλιφόρνια, το τραγούδι είναι ότι πιο κοντά στην έκφραση ”τζαμάρω”. Ότι πιο φρέσκο στον δίσκο γενικότερα.

05. Το ομότιτλο single με τον νέο δίσκο της Βίσση είναι το δεύτερο που ακούσαμε λίγο πριν κυκλοφορήσει ο δίσκος. Τα ‘Ηλιοτρόπια’ είναι μια νέα μουσική πρόταση στην δισκογραφία της Βίσση σίγουρα ήδη κλασσικό της!

04. Το ‘Τα Χειρότερα’ έχει όλα όσα θέλει κάποιος για το σουξέ που αποζητά από την Βίσση. Ατάκα-στίχο, μια ενορχήστρωση/σύνθεση που σου κολλάει σαν τσίχλα και μια Βίσση όσο πιο Βίσση γίνεται! Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός είναι ο ήχος που τα τελευταία χρόνια η Άννα πειραματίζεται και το ξέρει καλά όποιος την έχει δει live τα τελευταία χρόνια.

03. Εάν κάποιος αγάπησε, νοσταλγεί την εποχή που κυκλοφόρησε η ‘Κραυγή’ και τα επόμενα πέντε χρόνια της δισκογραφίας της Βίσση, τότε το ‘Μετά Από Σένα Εσύ’ θα καλύψει αυτό το κενό. Στο ήχο της Βίσση της σήμερα ο Καρβέλας γράφει ένα νέο ‘Είσαι’ ή το ‘Από Μακριά και Αγαπημένοι’ της off Καρβέλα εποχής.

02. Ίσως η κορυφαία στιγμή του δίσκου. Η συνεργασία της Βίσση με την Γιώτα Γιάννα είναι η απάντηση εάν ο Καρβέλας ξέρει ακόμα να γράφει καλά τραγούδια. Ο συνθέτης παρότι ροκ στην ζωή του και στα ακούσματα του ξέρει το λαϊκό όσο κανένας άλλος και θα έπρεπε να μας δίνει πιο πολλά τέτοια τραγούδια. Όσο για την σύμπραξη των δυο, θα είναι απλά ιστορική για την ελληνική δισκογραφία.

01. Ο ‘Φλεγόμενος Τροχός’ είναι η Βίσση του 2019. Η φωνή της, η ερμηνεία της μετά από τόσα χρόνια καριέρας ακόμα χτυπάει κόκκινο όπως και η έμπνευση του Καρβέλα. Εάν θα έπρεπε να μείνει κάτι από τον δίσκο, θα ήταν ασυζητητί αυτό το τραγούδι. Insta classic με τα όλα του!