Η δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου, έχει πολλές και αρκετά καλές ταινίες στους κινηματογράφους.

Back to Black | ⭐⭐1/2

Το 2011, η Amy Winehouse πεθαίνει από δηλητηρίαση από το πολύ αλκοόλ. Τέσσερα χρόνια μετά κυκλοφορεί το ντοκιμαντέρ Amy, που αργότερα θα βραβευόταν με το αντίστοιχο Oscar. Κάπου εκεί πιστέψαμε ότι όλα όσα έπρεπε να ειπωθούν για την Βρετανή ερμηνεύτρια, είχαν ειπωθεί. Όμως να που η ταινία της Sam Taylor-Johnson βρήκε κάτι άξιο να ειπωθεί.

Η ταινία ακολουθεί την ζωή της Winehouse λίγο πριν την κυκλοφορία του πρώτου της album και φτάνει μέχρι και την βράβευση της με πέντε Grammy για το ομότιτλο της ταινίας album. Χρησιμοποιεί την μουσική της Amy όχι ως ένα ασταμάτητο playlist αλλά για να αναδείξει πόσο άρτια δεμένη ήταν η μουσική της με την προσωπική της ζωή.

Η Marisa Abela κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια και καταφέρνει να συμπαρασύρει το κοινό στην αίσθηση της μανιοκαταθλιπτικής, αλκοολικής Amy Winehouse. Όμως η ταινία μοιάζει να εστιάζει εκεί και να βγάζει σχεδόν αθώους όλους εκείνους που συνετέλεσαν στην κατηφόρα της. Από τον πατέρα που την εκμεταλλεύτηκε για αυτό που ήταν μέχρι την κακοποιητική σχέση με τον άντρα της.

Ghostbusters: Frozen Empire | ⭐⭐

Μετά την επιτυχία του Legacy του ’21, η δράση των εξολοθρευτών φαντασμάτων της νέα γενιάς επιστρέφει στην Νέα Υόρκη και στην θρυλική βάση τους. Για ακόμα μια φορά η δράση τους προξενεί προβλήματα στην μητρόπολη, με τον δήμαρχο να ψάχνει αφορμή να τους κλείσει μια για πάντα.

Ενώ η οικογένεια προσπαθεί να βρει τους νέους της ρόλους, η ανακάλυψη μιας μυστηριώδους σφαίρας αποκαλύπτει την ύπαρξη μιας αρχαίας δύναμης που θέλει να απελευθερωθεί από τα δεσμά και να κυριεύσει τους ζωντανούς.

Η σύμπραξη των γενεών συνεχίζεται, με διάφορες αναφορές στις παλιότερες ταινίες και με μια εκτέλεση δράσης που ψυχαγωγεί ευχάριστα τον θεατή που δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις.

Late Night with the Devil | ⭐⭐⭐1/2

Ο Jack Delroy αναλαμβάνει την late night ενός σταθμού και θέλει να ξεπεράσει σε θεαματικότητα τον ανταγωνιστή του, Johnny Carson. Τα πρώτα χρόνια πάνε καλά αλλά πάντα έρχεται δεύτερος. Τώρα, σε ένα σημείο που η εκπομπή φαίνεται να είναι στάσιμη, επιλέγει την εβδομάδα του Halloween να κάνει μια εκπομπή όπου θα μιλήσει ζωντανά στο αέρα με τον υπερπέραν αλλά τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχει σχεδιάσει.

Το σκηνοθετικό ντουέτο των Cairnes παραδίδουν μια ταινία που χωρίζεται σε δυο μέρη. Από την μια ο θεατής βλέπει την εκπομπή όπως προβάλλεται στον αέρα, βλέπει δηλαδή την κανονική ροή ενός late night show, και από την άλλη footage από την παρασκήνια, την ώρα των διαλλειμάτων. Με αυτή την τεχνική το δίδυμο κρατάει το ρυθμό και το μυστήριο σε μια ταινία που το χρειάζεται στο έπαρκο.

Ο David Dastmalchian φαίνεται ο ιδανικός ηθοποιός για να ερμηνεύσει έναν επαγγελματία παρουσιαστή που θα έκανε τα πάντα για να κερδίσει τον αντίπαλο του και που συγχρόνως η ανέλιξη του στην παρουσίαση κρύβει κάποια σκοτεινά μονοπάτια.

Η ταινία για το είδος της είναι αρκετά καλή, ακόμα και στα σημεία που χρησιμοποιεί, εσκεμμένα, εφέ που μοιάζουν να έχουν έρθει από την δεκαετία του ’70.

Blaga’s Lessons | ⭐⭐⭐⭐

Η πραγματικά καλή ταινία της εβδομάδας έρχεται από την Βουλγαρία.

Η Blaga είναι μια συνταξιούχος εκπαιδευτικός που πρόσφατα έχασα τον άντρα της, αστυνομικό στο επάγγελμα. Την ημέρα που παραλαμβάνει τις στάχτες του αλλά σκέφτεται το μνήμα που θα αγοράσει για να τις βάλει στο νεκροταφείο, δέχεται ένα τηλεφώνημα. Πρόκειται για μια τηλεφωνική φάρσα που όμως οι θύτες της αποσπούν όλα τις λεφτά. Η ίδια φαίνεται ότι δεν μπορεί να βρει κάποια λύση από την αστυνομία και η ντροπή της από το πάθημα της, την κάνει να κλειστεί περισσότερο στον εαυτό της και στον σκοπό της: να μπορέσει να αγοράσει το μνήμα που θέλει για τον άντρα της.

Ενώ κάποιος εύκολα θα μπορούσε να πει ότι αυτή η ταινία έχει να κάνει με την εκδίκηση, όπως μας έχουν μάθει οι αμερικάνικες εκδοχές, η ταινία παίρνει μια άλλη τροπή και είναι περισσότερο η ψυχολογική κάθοδος της ηρωίδας σε τέτοιο σημείο που πάει ενάντια στα πιστεύω της και στις ηθικές της αξίες.

Η Eli Skorcheva είναι καθηλωτική, χωρίς να λέει πολλά. Οι εκφράσεις του προσώπου της είναι υπέρ-αρκετές για να αποδοθούν τα συναισθήματα, οι σκέψεις και οι ψυχολογικές μεταπτώσεις χωρίς να λέει πολλά.

Les Amandiers | ⭐⭐

Με αρκετή καθυστέρηση, έρχεται στις ελληνικές αίθουσες, η ταινία Valeria Bruni Tedeschi.

Με τον ελληνικό τίτλο να είναι το ‘Για Πάντα Νέοι‘ αφηγείται τις αγωνίες και την προσπάθεια μιας ομάδας νεαρών να μπουν σε μια δραματική σχολή αλλά και να πετύχουν τους στόχους τους, μέσα σε αυτήν.

Η Tedeschi παραθέτει με αρκετή γλαφυρότητα τα όσα συμβαίνουν μέσα σε μια σχολή ανάμεσα σε νέους, ειδικά μιας δεκαετίας που ακόμα όλα ήταν ελεύθερα και αθώα, την δεκαετία του ’80. Αυτό που δεν καταφέρνει είναι να σταθεί σε πολλά από τα θέματα που ανοίγει και να τα παραθέσει με ρεαλισμό. Μοιάζει να την αφορούν περισσότερο οι ίντριγκες παρά οι χαρακτήρες.

Αυτή η ταινία αποτελεί μια δόση ενός έργου που ίσως να ήταν το σημείο αναφοράς μιας ολόκληρης γενιάς που τελικά όπως δεν είναι.

Totem | ⭐⭐⭐

Η επίσημη πρόταση του Μεξικό για τα Oscar του ’24, είναι μια ταινία για την οικογένεια και τις αλλαγές μέσα σε αυτήν όταν η αρρώστια τους χτυπά την πόρτα.

Μέσα από τα μάτια της 7χρονης Sol βιώνουμε μια ολόκληρη μέρα της, στο σπίτι του παππού της όπου προετοιμάζεται το πάρτυ έκπληξη στον μπαμπά της. Όσο όμως η μέρα περνάει και οι εναλλαγές ανάμεσα στα πρόσωπα γίνονται όλο και πιο έντονες, αντιλαμβανόμαστε ότι ο κόσμος της μετά από αυτή την ημέρα πρόκειται να αλλάξει ριζικά.

Μια συγκινητική αλλά όχι δακρύβρεχτη ιστορία για την προσπάθεια, την επιμονή και την τελική συνειδητοποίηση της αδυναμίας αντιμετώπισης καταστάσεων που ξεπερνούν εμάς τους ίδιους.

Leave a comment

Trending